Functie:
Als Application specialist stel je klanten telefonisch de juiste en best mogelijke oplossingen voor op vlak van ons aanbod in Pressure Relief.
Aangezien elk project anders is, is het belangrijk om steeds de juiste informatie te achterhalen. Je doet dit door met je klant in gesprek te gaan, de juiste vragen te stellen en zo de noden te detecteren.
Je maakt offertes op en geeft het dossier intern door.
Achteraf blijf je telefonisch ter beschikking van de klant voor eventuele technische vragen.
Tot slot blijf je continue op de hoogte van de nieuwste Fike producten, applicaties, diensten, prijssettingen en procedures, dit om je dienstverlening steeds optimaal te laten verlopen.
Profiel:
Je beschikt over een Techisch diploma (bij voorkeur Bachelor (elektro)mechanica, chemie, etc. -) of kan een gelijkwaardige ervaring voorleggen.
Technische affiniteit is een must, net als de wil om bij te leren en te groeien in je job.
Je bent een teamspeler maar neemt ook gemakkelijk initiatief.
Een klantgerichte houding en sterke communicatieve vaardigheden zijn nodig om je klanten zo goed mogelijk verder te helpen.
Goede kennis van Nederlands en Engels, zowel geschreven als gesproken. Kennis van Frans is een plus.
Een dynamische en veranderlijke omgeving schrikt jou niet af. Of dit nu een verandering is in de sector, dan wel in de gebruikte systemen.
Je weet steeds het hoofd koel te houden, ook in situaties met veel deadlines.
Tot slot ben je zeer nauwkeurig. Je werkt draait immers rond veiligheid waarrond een strikte regelgeving heerst.